IKEA wil haar klanten bewust laten nadenken over het aankopen van nieuwe of weggooien van oude spullen. Met de Bring Back Friday campagne roept IKEA haar klanten op om hun spullen een tweede leven te geven door ze bij IKEA in te leveren. De campagne loopt van 20 november tot en met 3 december.
Door de Meubel inruilservice te lanceren rondom Black Friday - een dag die wereldwijd bekend staat als een dag van overmatig consumeren - wil IKEA haar klanten extra stimuleren om hun meubels terug te verkopen.
Meubel inruilservice
Op de website van IKEA kunnen klanten de staat van de meubels invoeren en krijgen dan een vrijblijvend prijsvoorstel. Als bij het inleveren de toestand van de meubels overeenkomt met de ingevoerde informatie, dan krijgen zij een onbeperkt geldige IKEA tegoedbon ter waarde van het prijsvoorstel. IKEA verkoopt de ingeruilde meubels in de Koopjeshoek voor dezelfde prijs als de waarde van de tegoedbon.
Vanwege COVID laat Ikea de klanten niet direct naar de winkel te laten komen met hun oude meubels. Daar worden tijdslots voor uitgegeven.